Olik stora bröst
09.01.2022
Hej. Jag har märkt den senaste månaderna att mina bröst växer i olika storlek. Detta är normalt, för tonåringar. Bör man vara orolig över detta? Jag är 22. Det finns inga knölar eller konstigheter som skulle tyda på bröst cancer. Men mina bröst har slutat växa för länge sedan, men nu återväxer de, den ena snabbare än den andra. vad göra? e
Malin Kni1p

Psykiatrisk sjukskötare Malin svarar
10.01.2022
Hej,
Du är inte alls konstig! Jag kan nästan lova dig att alla personer med bröst i din omgivning har precis samma som du - ena bröstet större än det andra. För det är super vanligt! Inget farligt alls - helt normalt! och så kommer det troligen vara hela livet ut, och man lär sig leva med det. Ofta är det en ytterst liten skillnad, men vissa gånger kanske man behöver fylla ut ena BH kupan med ett inlägg och skillnaden är större.
Kram!
Malin