Pennor i fittan:/
09.09.2018
Hej! När jag onanerar brukar ja tex stoppa upp pennor eller änden av en borste i fittan. Ja brukar alldri lägga på kondom eller nåt brukar bara tvätta av grejen ja stoppar upp. Nu undrar ja om de e farlit och om det kan komma bakterier? För de har alldri börjat klias eller nått! I love onani

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
10.09.2018
Hej.
Det lönar sig nog att vara lite försiktig med vad man stoppar i sig. Du gör helt rätt i att tvätta föremålen du använder, men beroende på vad de är för materiel så kan det ändå vara skäl att kolla så att man inte kan skada sig med dem (att de inte är vassa eller kan rispa hål i huden) eller att det inte kan lossa botar eller färg från dem. Jag tycker därför att det skulle vara bäst om du använde ett föremål som inte är för vasst, och som du kan tvätta ordentligt både före och efter, just för att det inte skall finnas skadliga bakterier på dem.  Att trä en kondom på föremålet är ett ganska enkelt sätt att se till att föremålet är rent och inte kan tappa bitar eller färg.
Men bara föremålen är hela och rena, och inte för vassa, så är det nog bara fantasin som sätter gränserna. Bara att köra på.
Kram
Tessi