Rädd tjej
14.08.2019
Hej! När jag och min kille har sex i missionären men han sätter sig upp istället för och ligga över mig så kan vi ej fortsätta.. de är precis som att något i min fiffi upp till vänster sticks? Eller de gör ont! Undrar vad de kan va då de aldrig påverkar/känns annars? Men just i den vinkeln så händer detta... är väldigt orolig att de kan vara nåt farligt men vill inre gå till en gynekolog för de är väldigt obehagligt för mig... Orolig tjej
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
20.08.2019
Hej oroliga tjej,
Precis såhär kan det kännas om penisen kommer för ”långt” bak i vaginan. Längst bak i vaginan finns livmodertappen, och i vissa sexställningar kan penisen komma djupare än i andra ställningar, t.ex. i den ställning du beskriver, bakifrån och ifall man har benen upp. Penisen kommer då till att stöta i livmodertappen. Detta är helt ofarligt, men känns självklart väldigt obekvämt. Många känner precis som du, en huggande/stickande smärta, vissa kan få mensvärksliknande ont, vissa kan även få en liten blödning. När man byter ställning känns det oftast direkt bättre. Så försök hitta ställningar som känns bra, och försök undvika ”djupgående” ställningar. Om ni ändå vill ha sex i dessa ställningar, så försök styra din partner med dina händer på dennes höft, så penisen inte dyker in allt för djupt.
Kram!
Malin Wiik-Norrman