Sår på låren
12.06.2019
Hejsan! Har märkt nu under några dagar att det började svida vid låren vid snippan var trosorna går. Kan det bero på när jag jobbar och svettas, det kmr även typ gula fläckar på trosorna när jag svettas. Vad kan jag göra för att förebygga att det svider?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
13.06.2019
Hej.
Ja, du har säkert rätt i att svedan beror på att trosorna skaver mot huden, och om du är varm och svettig så leder det säkert till irritation. Mitt förslag är därför att du skulle använda trosor av lite olika modell från dag till dag så att det inte alltid skaver på samma plats. Använd hellre trosor av bomull än av något syntetiskt material eftersom bomull andras bättre och inte blir lika varmt och svettigt.
Då du kommer hem kan du gärna duscha huden, och helst gå utan trosor helt och hållet så att huden får vila.
Kram
Tessi