surt
01.12.2014
Jag har en fråga: Jag har haft flytningar i ungefär 1-2 år nu och jag har krulligt hår runt mitt underliv och har fått hår under armarna. Jag har småa bröst de ömmar mest helatiden.
Frågan:
Varför luktar mina flytningar surt betyder det något?
Tack för svar!
En tjej som undrar

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
04.12.2014
Hej.
På basen av det du skriver så har du alltså kommit i puberteten, och allting låter helt normalt. Det är vanligt att brösten är ömma innan/då de börjar växa. Det är bara att vänta och ha tålamod.
Flytningar luktar normalt inte speciellt mycket, och om de luktar illa så är det ett tecken på att allting inte är som det skall. Men naturligtvis har de alltid en liten doft, som kan vara lätt sur. Det är isåfall helt normalt och ingenting du behöver oroa dig över.
Men om flytningarna skulle bli konstig färg eller konsistens eller börja lukta illa så tycker jag att du skall gå och tala med din skolhälsovårdare eller med din mamma om saken.
Oroa dig inte. Allting låter helt normalt!
Tessi