Få större bröst
04.09.2024
Hej
Jag undrar om det finns något sätt att få större bröst för jag har riktigt små bröst de är inte runda och fina utan de är jätte utåtpekande (lite som trianglar) och ena är större än andra. Jag brukar använda push up bhar men det är ju bara fake då. Jag vill inte göra operation och jag är för ung men finns det någon mat jag kan äta eller nån rörelse jag kan göra för att se skillnad? Noccoburkisen
Rosanna farg

Ungdomsinformatör Rosanna svarar
06.09.2024
Hej!
Tack för din fråga. Du är långt ifrån ensam med att känna osäkerhet kring dina bröst, det har nog tjejer och kvinnor tyvärr gjort genom alla tider. Vilket egentligen är helt onödigt och ganska ledsamt.
Det finns inte mycket du kan göra åt dina bröst i nuläget annat än att ge dom tid, tålamod och kärlek. Du är i ett skede av livet där dina bröst fortfarande utvecklas och förändras. Något som brösten nog gör genom hela livet men mest tydligt under puberteten. Det är inte alls ovanligt att brösten har lite olika storlek, det brukar jämna ut sig med tiden men väldigt många kvinnor har lite olika storlek på brösten hela livet. Det är helt naturligt. Brösten finns inte till för att se symmetriska och perfekta ut. Deras grundläggande syfte är sist och slutligen att producera mjölk att mata bebisar med (om man väljer att skaffa barn det vill säga). Utöver det finns dom till för dig och dom förtjänar att bli behandlade med kärlek och respekt.
Det bästa du kan göra för dina bröst i nuläget är att äga dom och vara stolt över att du har dom. Bröst är alltid okej oavsett form och storlek, om du oroar dig för att dom inte är tillräckligt bra för andra människor kan jag lova dig att det finns alltid någon som kommer att gilla just dina bröst.
Jag förstår att det här kanske inte är det svaret du vill ha men sanningen är att det inte finns mycket du kan göra i nuläget förutom att tålmodigt vänta eller använda bh:n som ger dig den storleken och formen du vill ha.
Men jag kan lova dig att livet blir så mycket roligare när man lär sig att man inte behöver ändra på sitt utseende utan bara ändra på hur man tänker om sitt utseende och behandlar sig själv. Det absolut attraktivaste en människa kan ha är ett gott självförtroende, man behöver inte se ut på ett visst sätt för att ha det. Lita på att du är vacker och perfekt precis som du är och lär dig äga din kropp och ditt utseende så ska du se att den energin kommer stråla ut till människorna runt omkring dig.
Kram,
Rosanna