Töjningsskada?
18.09.2018
Hej!
Jag blir upphetsad av fisting när jag tittar på porr och tycker om att ha i lite bredare omkrets/fler fingrar när jag håller på med mig själv. Men för någon vecka sedan så gjorde jag dessvärre illa mig själv, så jag fick en liten blödning, men den upphördes snabbt. Har däremot varit något öm i slidväggarna sedan dess, inte konstant dock, eller vid beröring, utan det kan liksom ”sticka” till i några sekunder (typ nån gång per dag). Inte så att gör ont direkt men det ömmar och känns lite obehagligt. Vilket jag aldrig upplevt innan jag gjorde illa mig.
Är detta vanligt? Tror inte jag kommit åt med en nagel utan kan jag ha råkat ”stretchat” ut mig för snabbt? Inte för gott, utan mer ifall jag skadat muskulaturen eller vävnaden där inne?
Tack på förhand! Anonym

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
18.09.2018
Hej.
Jag tror inte att du behöver oroa dig. Det är möjligt att du precis som du skriver har kommit åt att töja ut någonting lite opassligt, men mer sannolikt är att det helt enkelt är ett sammanträffande och att stickningarna du känner kommer från livmodermunnen och har samband med muskelsammandragningar i livmodern eller den regionen.
Slidan har en helt fantastisk förmåga att läka, så det är ganska osannolikt att du skulle ha gjort dig illa "i misstag" på ett sätt som skulle orsaka problem under lång tid, med bara dina egna fingrar.
Ta det lugnt. Det låter normalt och jag tror att det går över av sig själv.
Kram
Tessi