Vaxa/raka underlivet
09.11.2014
Hejsan jag undrar hur man gör när man vaxar eller rakar underlivet. Ifall man vaxar var hittar man då den bästa vaxnings produkten eller finns det nåt ställe där de vaxar?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
13.11.2014
Hej.
Huruvida man vill raka sitt underliv eller vaxa det är ganska långt en smaksak. Det finns för- och nackdelar med båda två. Att raka sig går snabbt och ganska behändigt - men ofta blir huden irriterad och man kan få röda och kliande prickar då hårstråna börjar växa ut tillbaka. Vaxningen tar längre tid att göra och är mer omständig (speciellt om man gör det själv) men resultatet sitter i längre. Om du inte har vaxat någon del av kroppen tidigare så rekommenderar jag att du skulle göra det, åtminstone första gången, på en salong, så att du får se hur det går till. Det finns många skönhetssalonger som gör vaxningar och priset varierar, men fördelen är att de kan sin sak och vet vad de gör.
Du kan läsa mer om hårborttagning på intimområdet här
Kramar
Tessi