Vill inte bli slickad längre
19.02.2016
Hej Decibel! Jag undrar över en grej. Varför gör det ont när min kille slickar mig? Han brukar ta tungspetsen och dra små tag vid min klitoris mellan blygdläpparna.. Och de gör så fruktansvärt ont! Och ibland känns de obehagligt så jag vill inte längre.. Ber jag han om en grej gör han de i 1 sekund sen går tillbaka till det som gör ont.. Eller så blir han sur/ledsen..
Vad ska jag göra åt saken? Och varför är de såhär? Är de nåt fel på mig? Är han dålig? Snälla svara
PS älskar er sida :) Tjejsomintevill

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
22.02.2016
Hej.
Nej, det är inte dig det är fel på. Poängen med oralsex är ju att det skall vara skönt - och om det inte är det så är det ju inte dig det är fel på utan sättet det görs på som behöver ändras på.
Klitoris är ett himla känsligt ställe och det är ganska vanligt att det känns obehagligt eller gör direkt ont om man anfaller klitoris direkt med tungan. Det är med andra ord helt normalt. Risken finns ju att din kille har fått sin "kunskap" genom att titta på porr, där de ofta slickar precis som du beskriver, men det är ju för att det ser bra ut på film - inte för att det skall vara skönt för tjejen i filmen.
"hördu - detdär du sysslar med där nere - låt bli". Det är jättesvårt att säga till någon att de gör fel, eftersom det ju är så väldigt känsligt. Men man måste komma ihåg att meningen med att han slickar dig ju är att det skall vara skönt - inte sant?, och om det då inte är det så måste han ju byta taktik. Det fyller ju ingen funktion att du ligger där och spänner dig för att det gör ont?? Han tycker att han är världens bästa älskare som gör precis som på film medan du ligger och håller dig från att ropa rakt ut av smärta?.
Det du alltså måste försöka fokusera på är att få honom att göra rätt saker istället för att påpeka vad han gör fel. Det kan hända att det känns lite tjatigt att hela tiden få ge anvisningar, men förhoppningsvis lär han sig ganska snabbt. Berätta vad du vill att han skall göra med korta beskrivningar "mjukare" "hårdare" "uppåt" "hitåt" o.s.v. Belöna "rätt" teknik med att du stönar eller t.ex. drar honom lite i håret (eller genom att säga JAAA!) Men belöna INTE fel beteende. Du skall alltså inte försöka stå ut eller stöna lite för att vara snäll om han slickar dig så att det gör ont.
Vi flickor/kvinnor är ansvariga för att vår njutning skall räknas, och tyvärr fungerar porrfilmerna ibland i motsatt riktning eftersom det ger tittaren en bild av hur sex skall se ut/låta för att vara "bra", istället för att man skall lära sig lyssna på varann och tyda varandras signaler. Huvudsaken då det gäller sex är alltså att man verkligen lyssnar på den andra personen, bara man kan det så blir man ganska automatiskt "bra i sängen".
Försök att styra in din kille på rätt spår. Det går nog, men ibland måste man vara ganska tydlig med att säga vad man vill ha och hur man vill ha det.
Kram
Tessi