Blöt i underlivet hela tiden
02.08.2022
Mitt underliv har varit helt blött hela tiden i några dagar. Har min ägglossning nu men det har aldrig varit så här och vet inte riktigt vad det beror på. Märkte också att det luktar ägg. Tycker att det är jätteobehagligt och jag måste gå runt med bindor för att det inte ska se ut som jag kissat på mig. Skulle vara tacksam för svar om varför det är såhär. En orolig tjej
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
03.08.2022
Hej,
Det låter som om det är en bakteriell obalans. Detta är ingen farligt alls! Det finns receptfritt på apoteket du kan köpa - och göra som det står på förpackningen.
Ifall det är så att du haft oskyddat samlag, vore det bra att ta ett könssjukdomstest! Könssjukdomar kan även ge förändrade flytningar. Men ifall du inte haft oskyddat sex med okänd partner, eller med en tillfällig partner som kanske haft andra sexuella kontakter, behöver du inte vara orolig! Könssjukdomar smittar ENDAST via sex. Bakteriell obalans, också kallat bakteriell vaginos, smittar inte - och kan uttrycka sig som du beskriver.
Kram!
Malin