Dum fråga..
16.09.2018
Detta är kanske dumt ock konstig fråga kanske är självklar men ja att kan man få klamydia om man har oskyddat samlag eller måste pojken ha klamydia och sedan smittas man eller kan man ha samlag oskyddat men ändå inte få klamydia om ingen av oss har det svårt att förklara men hjälp!!!

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
18.09.2018
Hej.
Om ingen av er har klamydia så kan ni inte få det av varandra. Men om någon av er har haft oskyddat sex innan, så lönar det sig alltid att testa sig för att vara säker. Klamydia ger inte alltid symtom, så om man vill vara säker på att man tar sitt ansvar som partner så skall man kontakta preventivrådgivningen/hvc på sin hemort och be om en remiss. Det gäller ALLTID då man har oskyddat sex med en ny partner.
Jag vet inte vad orsaken är till din fråga, men om ni har haft oskyddat sex med någon annan innan ni träffades så skall ni testa er. Har ni inte haft det så är det lugnt. Då kan ni inte ha klamydia.
Med tanke på hur elastisk slidöppningen är (att ett barn ryms ut därifrån) så är det inte sannolikt att penisen skulle kunna vara för grov, däremot kan den ju vara så lång att det känns obekvämt eller obehagligt om han kommer in helt och hållet.
Kram
Tessi