Fuckade upp allt
25.03.2020
Skrev en fråga åt er några månader sedan som heter kåt på styvmor och det hjälpte nog en stund. Tack. Men nu har jag gjort något i förrgår något jättedumt som jag ångrar. Jag mår jätteilla av det nu fast då kändes bra. Jag fuckade vittu upp allt juh. Vad ska jag göra nu? Kan jag ens fixa situationen längre. T

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
26.03.2020
Hej,
Åh, jag förstår panikkänslan du har just nu. Jag förstår att det var en impuls, och att om du hade hunnit tänka igenom saken så skulle du inte ha handlat likadant. Men nu är det gjort och det finns ingenting vi kan göra för att ändra på den saken.
Som jag ser det så finns det i nuläget tre olika alternativ.
1. Ta upp saken med henne och be om ursäkt om du gjorde henne obekväm då du kom för nära. Poängtera att det inte kommer att hända igen.
2. Avvakta, och se om hon kommer att ta upp saken med dig. Om hon gör det så ber du om ursäkt och berättar att det inte kommer att upprepas.
3. Gå vidare. Försök att upprätthålla en relation med henne eftersom hon antagligen kommer att fortsätta finnas i ditt liv - som din pappas flickvän.
Som jag tror att jag konstaterade förra gången så tycker jag inte alls att dina känslor för henne är speciellt konstiga. Hon är en ny person i ditt liv, och nån som antagligen är vänlig och intresserad. Och man kan inte rå för sina egna känslor - du har rätt till dina egna fantasier och din egen lust. MEN, som i alla andra sammanhang så har du inte rätt att röra vid en annan person eller utsätta dem för närmanden som de inte önskar. Och det vet du ju, för annars skulle detta inte vara ett problem.
Jag tror precis som du, att hon förstod - men jag tror också att hon som vuxen person kan sätta det i perspektiv. Att hon antagligen inte tog så hårt på det. Försök att gå vidare. Försök att skapa en relation till henne som det hon är - din styvmor. Jag tror inte att det som hände behöver vara en katastrof - men det handlar mycket om hur du själv väljer att gå vidare.
Var inte så hård mot dig själv. Du är en bra typ, och detta misstag ändrar inte på den saken.
Kram
Tessi