Han ringde
19.01.2020
Hej decibel mitt ex/första kärlek gjorde slut med mig för ca 7 dagar sedan på snap jag kallade honom svin för det han gjort osv. Jag har varit väldigt ledsen under dem 4 första dagarna och är det fortfarande men inte lika mycket utan jag tänker bara på honom hela tiden fattar inte varför, men iaf igår ringde han mig
På FaceTime av någon konstig anledning men jag svarade inte så jag fråga honom om det va något han ville på sms men då svara han att de va en kompis som ringde från hans mobil. Jag tänker såhär att det låter trovärdigt men ändå inte eftersom kompisen kunde ha ringt vem som helst från hans telefonbok men valde just mig, men tänker ändå på att mitt ex aldrig skulle ringa på FaceTime om de va något liksom. Vad tror ni att det skulle kunna vara för jag själv fattar inte riktigt Anonym

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
20.01.2020
Hej,
Det är nog jättesvårt att veta varför han ringde. Sådär spontant så tror jag ju inte att det var en kompis som försökte ringa utan han själv - eftersom den egna telefonen ändå är ganska personlig och man ju inte nödvändigtvis slipper in på sina kompisars telefoner? Fast det känner du nog till bättre än jag, jag kan ha fel. Hur som helst - om det var en kompis som lånade hans telefon och av någon anledning försökte ringa dig så är det nästan omöjligt att veta vad det betyder, antagligen ingenting alls.
Min gissning är att det var han själv, och att han antingen fumlade med telefonen och ringde i misstag, eller att han just då hade försökt samla mod och tala med dig, men att han sen blev osäker och därför hittade på att det var en kompis.
Oavsett vad det var så är det inte så mycket du kan göra åt. Jag tror att om det inte ännu är helt färdigt mellan er två så kommer det att visa sig förr eller senare ändå. Försök slappna av och lita på att saker ordnar sig på det sätt det är meningen. Det är skitjobbigt och helt underbart att man aldrig vet vad som kommer att hända - men jag lovar dig att det kommer att sluta göra så ont bara du orkar vänta.
Kram
Tessi