Hjälp jag är kär
23.05.2021
Hej! Jag har fått upp ögonen för en i bandet i blind Chanel. Hur skall jag göra för att få kontakt med honom? Dm på ig? Isf vad ska jag skriva för att inte låta som nån tokig fan girl utan vill visa att jag är seriös!? Hur skall man ha en konversation på dm för att lära känna varandra seriöst ? Var skall man kunna träffas isf irl??? Hjälp!!!! Hej där

Ungdomsinformatör Kix svarar
27.05.2021
Hejsan!
Tack för din fråga. Det är alltid spännande när man känner förälskelsekänslor :)
Jag tror det är ganska vanligt att man blir kär i en kändis, eftersom de ofta har mycket utstrålning och en grym talang, vilket är väldigt attraktivt. Dock kan de också vara ganska onåbara, eftersom de oftast håller sina privata jag bort från sina offentliga jag, plus att de kan få ganska mycket meddelanden av fans. Därför är det tyvärr bäst att hålla dem som fantasier, njuta av fantasin och känslorna kring den, för att sen när man är redo söka sig någon som finns närmare till i ens liv Att man blir kär i en kändis tyder ju ändå på att man är öppen för kärlek (plus att när man är förälskad så strålar man på ett sätt som gör en attraktivare också för andra, vilket är en positiv sak!).
Det är också tryggt att vara förälskad på avstånd, vilket också är en bidragande orsak till varför folk blir kära i kändisar de aldrig träffat – även om det känns som att man skulle kunna göra vad som helst för att få vara med dem. Det är också nåt med kändisskapet i sig som kan vara lockande; När man inte riktigt vet vem de är som deras privata jag blir de lite mystiska, vilket i sig också kan vara tilldragande och man fantiserar om vem de egentligen är som person där bakom kändisskapet. Kanske målar man upp en bild för sig själv om vem de är, och blir kär i den bilden trots att man inte egentligen har en aning om hur de är bortom kamerorna.
OM du riktigt känner för det så kan du ju nog prova skicka honom ett DM, men var medveten om att han säkert får ganska många sådana (speciellt just nu efter eurovisionen) så chanserna är tyvärr ganska knappa att han ska ha tid att prata så mycket med någon han inte känner. Jag tror ärligt talat att den saken inte ändrar speciellt mycket oavsett vad man skriver. Jag misstänker att hela bandet kommer vara rätt upptagna nu den kommande tiden med att ”smida medan järnet är varmt” och satsa på karriären. Ytterligare ett sätt att få byta några ord med honom är ju om du går på nån av deras spelningar, ibland brukar band signera saker före eller efter en spelning. Men var medveten där också att de sällan har mycket tid över, de är så att säga "på jobb".
Istället skulle jag rekommendera att du njuter av honom endast som en härlig fantasi, en person du är attraherad av tills det dyker upp någon som är mera tillgänglig och som du kan dela din fina kapacitet till kärlek med :)
Kram, Kix