Kär
10.08.2020
Hej! Jag har fattat tycke för min kollege. Hur visar jag det för honom inom social och hälsovårdsbranschen? ( jag är endast vikarie på denna enhet) Hejsvejs

Ungdomsinformatör Ida svarar
11.08.2020
Hej!
Tack för din fråga!
Vad roligt att du har hittat någon som du tycker om och är intresserad av att lära känna bättre. Kom ihåg att det ska vara spännande och man får vara nervös. Det du kan göra är att bara prata med honom, ta kontakt oftare med honom så han på nåt sätt kanske anar att du gillar honom. Försök att få ögonkontakt med honom, du märker ganska snabbt här ifall han lämnar med blicken (då kan det kanske betyda att han är intresserad). Efter en tid när du känner att ni har lärt känna varandra lite mer, så kan du fråga ifall han vill hitta på nåt eller be om hans nummer.  Detta kommer inte att ske direkt utan det kan ta en tid – så ha tålamod.
Lycka till! :)
Kram, Ida