Kärlek
12.08.2021
Hej! Jag och en kille har varit tillsammans i två veckor nu men vi har pratat och skrivit några månader. Men det känns som vi är med varandra för sällan. Anonym kär tjej

Ungdomsinformatör Kix svarar
18.08.2021
Hejsan!
Så fint att du hittat en kärlek i ditt liv, grattis :)
Det låter som att ni har det absolut viktigaste på klart – ni tycker båda jättemycket om varandra. Så länge man gör det så går mycket att jobba runt, speciellt om man också kommunicerar mycket med varandra om hur man tänker och känner, samt är villig att kompromissa ibland och också jobba på sig själv.
Jag tycker det är jättebra att ni pratade en längre tid innan ni blev tillsammans, det betyder att ni antagligen har en rätt bra bas för hur ni pratar med varandra. Det är också jättebra att du tagit upp det här med killen i fråga. Jag tycker du ska försöka lita på honom när han säger att han vill vara tillsammans med dig. Men sen så har vi ju alla människor rätt olika behov i hur ofta man vill/har tid att umgås – speciellt om man har mycket annat på gång. Och i början när man är nykär så kan det för vissa kännas extra mycket som att man vill vara tillsammans så mycket som det bara går, medan för andra så räcker det med mindre, utan att man är mindre förälskad för det. Vi människor har så olika sätt att uttrycka våra känslor :) Med tiden så brukar det där naturligt "landa" någonstans på mitten för båda, sålänge som man som sagt kommunicerar och kan kompromissa.
Jag tycker inte det låter som att du är på väg att förlora honom, jag tycker utgående från det du skriver att ni har nåt bra på gång, men att tiden/möjligheten ni just nu har att sätta på ert förhållande är lite olika. Skulle jag vara du så skulle jag kanske försöka sysselsätta mig med nåt, typ umgås med vänner eller göra nån hobby, när det börjar kännas sådär jobbigt, för att ta tankarna från det. Och försöööök att lita på att han nog vill vara med dig eftersom han säger det <3 Jag vet att det kan vara svårt ibland, speciellt i början när man har så otroligt mycket känslor, men försök att slappna av och ta det dag för dag. När man inte kan träffas så ofta så blir ju dessutom gångerna man träffas mera speciella! Det man kan tänka på om man inte träffas så ofta så är att försöka göra det bästa av tiden, så att man har kvalitetstid. Kvalitetstid betyder ändå i längden mera än om man träffas ofta men båda exempelvis bara petar på telefonen i sina egna världar utan att mysa eller prata.
Det du kan fundera på om det skulle hjälpa för din saknad är om ni skulle ringa varandra någon gång i veckan (om ni inte gör det redan), det kan kännas bra och tryggt när man hör den andras röst (eller kanske ser honom på videosamtal). Att bara texta ger då inte riktigt det där samma, tycker jag i alla fall, men alla är vi ju olika :)
Lycka till!
Kram, Kix