Kåt
07.06.2021
Jag blir av någon konstig anledning kåt varje gång ja e barfota. Jag har fot fetisch, men jag är väldigt heterosexuell så tänder inte på killars fötter utan på tjejers. Men varför blir jag kåt då jag själv är barfota? Jag skojjar faktiskt inte utan det här är en helt serriös fråga. Hoppas ni int tror att jag driver, förstår att det kan se ut så men så är inte fallet... Anonym

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
08.06.2021
Hej,
Jag kan inte svara på varför det är så, bara konstatera att det låter helt okej att du blir kåt av att vara barfota. Människor tänder på väldigt olika saker, och så länge det inte skadar någon så är det helt okej - oavsett vad det är.
I just vårt land är det ganska sällan man har möjlighet att vara helt barfota (jämfört med andra platser i världen alltså) så det är egentligen inte speciellt konstigt att det upplevs på ett speciellt sätt dels att fötterna är bara och dels att man känner med dem, vilket man ju oftast inte gör då man har strumpor och skor.
Jag tycker enbart att det är en fördel att du har hittat någonting som du själv går igång på. Försök slappna av och njuta av det istället för att skrämmas av det.
Kram,
Tessi