Konstant kissnödig känsla och kram i underlivet
07.07.2022
Har gått med detta i 2 år snart och det har påverkat min livs kvalite ordentligt.
Jag har ont när jag kissar ut de sista dropparna och känner mig antingen jätte kissnödig efterråt eller får en brännande och krampande känsla i underlivet som aldrig går över. Båda utav dessa gör det svårt för mig att ens röra mig. Mina nerver känns överkänsliga och klitoris känns direkt kopplad till min blåsa. Det är en sån sjuk stress.
Jag misstänker att det började när jag fick klamydia, men fick medicin för det väldigt snabbt och det försvann, men inte smärtorna. Jag fick urinvägsinfektion strax där på och medicin med. Men igen så försvann smärtorna inte och jag tryckte på vården jätte mycket för hjälp men fick bara antibiotika efter antibiotika för urinvägsinfektion. För tror det var det jag testade för om och om igen. Tillslut visste Ingen läkare vad det kunde vara för det hittade inte eller såg inte så mycket problem, kunde bara förklara mina upplevelser om och om igen för att få dom att förstå. Har varit hos Gyn och fått antibiotika för en annan bakterie dom hittade och sen mer mot urinvägsinfektion och även muskelavslappnande. Det försvinner aldrig… hjälp. Jax

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
08.07.2022
Hej,
Jag förstår att detta verkligen besvärar dig, men tyvärr har jag inget annat svar att ge dig än att försöka hitta en annan gynekolog som kan undersöka dig och eventuellt hitta orsaken, gärna någon som vet någonting om vulvodyni.
Precis som du skriver så kan det mycket väl ha fått sin början från klamydiainfektionen, och påföljande urinvägsinfektioner. Det viktiga skulle vara att hitta en gynekolog som kan ta saken på allvar och hitta en behandling som fungerar - antingen en medicins behandling eller någon form av fysioterapi.
Många kramar,
Tessi