Omskära sig #2
19.02.2021
Fortsättning på min förra post.
Så... Kan ni lista lite olika fysiska saker som vanligtvis leder till omskärning?
Att betala vid nån privatklinik låter inte alls intressant, så kanske det kan "råka" ut får en olycka etc. ifall jag slår fast vid att jag vill göra det, ska fundera på saken lite till, men tänker det kan vara bra att veta olika medicinska orsaker i förebyggande syfte.
Bryr mig inte om att känseln försämmras, för jag är egentligen inte ens intresserad av sex. (är i och för sig oskulld) Cross

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
22.02.2021
Hej,
Den vanligaste orsaken till att killar genomgår ingrepp i förhuden (då det inte handlar om religiösa eller kulturella skäl) är att förhuden är för trång, d.v.s. att den är så spänd att den inte går att dra bakåt över ollonet eller att det därför uppstår irritation/smärta/infektioner i förhuden eller vid ollonet då man inte kommer åt att hålla det rent.
Jag tycker INTE att du skall planera in någon olycka, för du vill nog inte orsaka några skador på det området. Du skriver att du inte är intresserad av sex, medan du tidigare skrev att du onanerar - så jag tror inte att du vill orsaka dig själv några problem med känseln - oavsett om det är bara dig själv eller en partner som du har sex med. Besök helt enkelt en läkare och diskutera saken med hen.
Kram,
Tessi