Pappas bil
10.09.2021
Jag var i fyllan igår och tog pappas bil och körde den der i ett stup. Nu böir han arg, vad ska jag göra? Skruvmejsel

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
16.09.2021
Hej,
Eftersom du själv inser att du har gjort fel så är det bästa du kan göra att stå för det du gjort och hoppas att han kan förlåta dig. I det du beskriver finns fet ju ett flertal saker som han kan vara arg över, men samtidigt kunde det ha slutat betydligt värre.
En del av utmaningen med att vara ung är att inse att man gör fel - och att lära sig att allting man gör har konsekvenser. Men man lär sig hela tiden.
Tala med din pappa.
Tessi