Sex
03.07.2021
Hej jag har nyss masturberat tillsammans med min pojkvän. Han är absolut den bästa man kan hitta. Ingen av oss har någonsin haft sex och väntar med det tills vi är lite äldre. Men vi brukar röra vid varandras könsorgan på kläderna. Hädet ham gjorde var klämde på den och förde fingrarna in oäi den på olika ställen å tryckte. Det kändes jätteskönt i stunden även om det tog lite sjukt på samma gång. Men Nu är det nämligen så att han var lite för hårdhänt i misstag och det har orsakat till smärta i urinhålet och vaginan. När jag kollade byxorna hade det kommit en blodfläck. Jag vet inte varifrån det blödde efter som att det slutade. Det var en blandning av flytningar och blod. Fläcken var ca 5cm. Men nu har jag svårt att kissa utan att det ska svida massor. Något har skadats å jag vet inte vad. Jag vågar inte prata med mina föräldrar. Dom är väldigt strikta och skulle slänga ut min pojkvän om dom fick veta. Jag tänkte göra upp en liten lögn som ändå stämmer. Jag Funderade på att säga att jag masturberat själv för hårt igår fast det skedde idag. Men jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Är jag döende eller påväg att få något allvarligt problem med min snippa nu? Jag var i duschen strax efter och tvättade bort ludd som hade hamnat inne i min snippa. Och försökte kissa på samma gång. Jag kan kissa men det svider förfärligt. Jemina

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
05.07.2021
Hej,
Du behöver inte oroa dig. Jag förstår förstås att det gör ont - och det är ju inte som det ska, men slidan är verkligen ett superorgan så jag tror inte att du behöver besöka en läkare eller stressa över att någonting skulle ha gått sönder.
Jag gissar att blodet kommer inifrån din slida. Eftersom du inte har haft sex ännu så är det sannolikt att din slidkrans ännu har små veck och då någonting förs in i slidan för första gången så är det vanligt att dessa veck brister lite och då kan det blöda. Det går över av sig själv på ett par dagar. Det att det gör ont att kissa är jag inte säker på vad beror på, för upp i ditt urinrör tvivlar jag på att han kommit åt. Men visst kan man uppleva ömhet och sveda om det har varit mycket friktion.
Jag tycker att det är jättebra att ni tar det stegvis och lär känna varandras kroppar innan ni går längre, men redan nu är det viktigt att du säger eller visar om det inte känns bra. Det är nog ganska vanligt att killar inte vet hur försiktigt/hårt de kan röra vid underlivet. Och det är ju självklart att de inte kan veta det om de inte får undervisning i saken.
Jag förstår att det kan kännas jobbigt att säga till att han tar i för hårt. Därför tycker jag att ni istället skall visa varandra hur ni vill bli smekta, var och med vilket tryck. Det går ut på att du placerar din hand ovanpå hans hand och då han smeker dig så kan du visa honom var, och hur hårt. Då kan du också visa honom hur länge du vill bli smekt utanpå innan du är redo för något finger inuti dig. Och detta kan säkert vara lika lärorikt åt andra hållet - så att han visar dig med vilket tryck och vilken takt han vill bli smekt.
Om du ännu har ont så kan du ringa till preventivrådgivningen och tala med dem. Men jag tror inte att det är allvarligt och du är absolut inte döende pga detta. Om det i nuläget gör mindre ont så tror jag att du helt enkelt kan avvakta. Försök att dricka mycket trots att det gör ont att kissa (Då är kisset inte lika "starkt" så det svider antagligen mindre). Men om det känns fruktansvärt så ringer du till preventivrådgivningen. Du behöver inte berätta för dina föräldrar även om du skulle kontakta vården. Du är tillräckligt gammal för att själv bestämma över det.
Kram,
Tessi