Snoppen växer inte
24.05.2021
Jag har haft könshår väldigt länge, har spermier och hår under armhålan. Men penis storleken ändras inte. Jag fyller snart 15 och är orolig. Anonym

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
25.05.2021
Hej,
Du skriver att du snart fyller 15, så med tanke på din ålder så är det helt normalt att kroppen ännu är mitt i processen att utvecklas från ett barns kropp till en vuxens. Jag känner inte många 15-åringar vars kroppar ser ut som vuxna människors, och det gäller givetvis alla delar.
Jag förstår att du är otålig, men försök att ha tålamod och försök undvika att jämföra dig med andra. I din ålder är det väldigt vanligt att människor har kommit olika långt i sin utveckling, men det betyder inte att det skulle vara "fel" på dig bara för att din process inte är klar. Framför allt skall du undvika att jämföra din kropp med vuxna människors, och då menar jag i all synnerhet de nakna människor man ser i porrfilmer. En naken skådespelare i en porrfilm är INTE normen för hur "vanliga" människor ser ut. Skådespelarna väljs ju ut till sina roller just för att de ser ut på det sättet de gör - inte för att alla ser ut eller skall se ut som dem.
Var snäll med din kropp, den gör sitt bästa hela tiden.
Kram,
Tessi