Urinvägsinfektion, spiral?
03.10.2020
Hej!
För en vecka sedan satt jag in en spiral. Nu har det börja svida när jag kissar, jag känner mig alltid kissnödig, kisset luktar dåligt och det är grumligt med vita prickar.
Jag tänkte först att det var en urinvägsinfektion så jag tog ett sticktest som var negativt. Problemet var att jag precis hade varit på toa på morgonen- sen 10 min senare när jag märkte att jag behövde ta sticktestet på morgonen kunde jag trycka ut en, två droppar till.
Just nu är jag kluven... jag har jättejobbiga symptom. Kan detta bero på spiralen? Bör jag kontakta vård eftersom jag fick en UVI så tätt inpå insättningen av spiralen.
Jag har dessutom massor av vitt flarn i mitt urin!! Orolig

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
05.10.2020
Hej,
Det låter nog precis som du själv misstänkte, som en urinvägsinfektion. Eventuellt är det för att mängden urin du kollade upp det med var för liten och för "färsk" för att det skulle synas på stickan. Jag föreslår att du kontaktar hvc och går dit för att ge ett nytt urinprov. Det du kan göra själv är att försöka dricka mycket - men symtomen låter så tydliga att det knappast räcker utan du behöver antagligen en antibiotikakur.
Ring hvc så du får ge ett nytt prov.
Kram
Tessi