Är orolig från en 9 årig tjej....
26.12.2018
Hej jag är en tjej och jag fick typ något på mitt kön har dock motsatta könet än vad män har är 9 år så jag kollade och då så på något sätt klämde jag den och då kom det ut någon vit sak har aldrig fåt en finne är jätte orolig snälla svara... En tjej 9 år

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
28.12.2018
Hej.
Om jag helt missförstår din fråga så får du skriva in på nytt. Men som jag förstår det så har du alltså fått en finne vid ditt kön? Det är ingenting ovanligt eller farligt med det. Finnar kan uppkomma precis var som helst på kroppen och det betyder inte att någonting är fel. Det kan ha varit en alldeles vanlig finne, eller en inflammerad hårsäck eller talgkörtel som ledde till att du fick en finns - det är helt ofarligt och går över av sig själv.
Ta det lugnt, och håll stället rent och torrt så läker det snabbt.
Kram
Tessi