Freebra
25.11.2016
Hej, jag har några klänningar hemma som jag gärna skulle vilja använda men eftersom att de är bara i ryggen så kan jag inte ha vanlig bh under, och jag har ingen freebra. Skulle däremot vilja skaffa en, men de som jag sett i butikerna verkar vara gjorda av antingen silikon (som jag helst inte skulle vilja ha) eller av "vanligt" tyg och de vet jag inte om hålls åpå. Skulle verkligen vilja ha en freebra men är modellerna av "vanligt" tyg bra? Och hur fungerar de? Storlek? Hur tvättar man den?
Free

Ungdomsinformatören Sanna svarar
02.12.2016
Hejsan, vi var tvugna att forska lite före vi kunde svara.
Det ska nog vara av silikon så att de sitter fast. Man tar bort nå skyddspapper och så kommer det klibbiga fram som ska vara mot huden, sen sätter man fast den ena först och sen den andra, det finns ett knäppe framtill som man sätter ihop dem med så de hålls på plats. Storlekarna är som vanliga bh om man har a-, b- eller c-kupa eller vad man nu har. När man använt dem så tvättar man försiktigt med ljummet vatten på limdelen och sätter på skyddsplasten tillbaka. Allt står nog i förpackningen.
Hoppas du fick svar, om inte så hör av dig igen.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna