När får killar hår under armarna och på magen??
02.08.2018
Hej, jag är en kille som är 14 år. Jag undrade när det är normalt för killar att få hår under armarna och på magen. Har hår under armarna och lite under naveln, är det normalt?? Göteborg123

Ungdomsinformatör Ida svarar
03.08.2018
Hej!
De e tecken på att du har kommit in i puberteten och de e helt normalt i din ålder. När man är i puberteten så börjar kroppen utvecklas från barn till vuxen. Något som händer i puberteten som för dig nu är att man får mer kroppsbehåring. De skiljer sig från kille till kille när hår på kroppen börjar växa, eftersom puberteten kan skilja sig från person till person. Puberteten för killar brukar vanligtvis börja där vid 11-14 årsålder och brukar hålla på ca 4-6 år.
Här kan du läsa mer om vad som händer med kroppen under puberteten.
Kram, Ida