Tryckande känsla i knät
17.05.2018
Jag har i flera år haft ont i knät, det brukar vara någon dag efter träning men kan förekomma när som helst. Jag har varit och kollat upp vad jag ska göra med smärtan, jag fick en sån där lapp med övningar. Jag får ofta som "drag" i senor så jag måste sitta ner och huka, men vad jag reagerat på är att jag ibland känner som en tryckande känsla i ena knät. Som om det är tajt och trycker.
Vad bör jag göra ich vad kan det bero på? ???

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
21.05.2018
Hej,
eftersom jag varken är läkare eller fysioterapeut är det svårt för mig att svara på exakt vad det är som känns i ditt knä. Jag tror att det skulle vara bra om du for och kollade upp knät en gång till, och kanske fick en remiss till en fysioterapeut som kan ta ställning till saken.
I bästa fall är det kanske senor eller muskler som säger till, men i värsta fall leder en överansträngning till att knät får en ordentlig skada som kanske kommer att bråka en lång tid framöver. Så boka tid till en läkare och försök få remiss till en fysioterapeut. Det är ju möjligt att det var en fysioterapeut du redan besökte, men eftersom problemet kvarstår så tycker jag att du skall kolla upp saken en gång till.
Kram
Tessi