Väldigt röd
17.02.2019
Jag är väldigt väldigt röd runt näsvingarna (heter det ens så), jag är inte jätte torr, svider inte eller kliar eller något sånt. Det är bara jätte rött. Har varit så i typ ett halvår och jag undrar om det finns nått jag kan göra åt det

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
27.02.2019
Hej,
Det är svårt att veta vad det beror på att du är röd runt näsvingarna. Har du t.ex. haft snuva och snutit dig ofta? Det låter som att huden i vilket fall som helst är irriterad. Du skriver att den inte är öm eller torr. Men jag föreslår ändå att du skulle försöka smörja huden med en fet kräm till natten och på sikt så skulle huden förhoppningsvis lugna sig och bli mindre röd.
Vill du så kan du t.ex. gå och tala med din skolhälsovårdare om saken, eller med en kosmetolog som kanske vet vilken typ av hudkräm som skulle passa för ändamålet.
Kram
Tessi