Watthafak 3kilo
02.06.2015
har varit sjuk i 3 dagar nu och typ inte ätit något alls. kollade i spegeln och jag såg lite magrare ut. Mätte mig på vågen och då stog det 53,7 och jag brukar väga runt 56 57.
E de normalt? Tållibåll

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
02.06.2015
Hej Tållibålli! Du är nog mera en Torrboll! ;) Du har ätit och druckit för dåligt. Då är det normalt att mista 3 kg.
Vår kropp består till 65% av vatten och vi behöver få i oss minimum 1½ liter vätska i dygnet. Tar du in för lite vätska så minskar din kroppsvikt. Du känner dej säkerligen lite svag och vinglig. Samla nu krafter tillbaka och fyll på med vätska och mat i din kropp.
Krya på dej!   Med vänlig hälsning,  Annika  barnmorska - hälsovårdare