Kuk
14.12.2019
Vill ha sex med min flickvän men är rädd att hon skall tycka min kuk är för liten och att det inte blir bra har 16 cm. 123

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
18.12.2019
Hej.
Du behöver inte oroa dig över din penisstorlek. Dels för att den enligt genomsnittsstorleken för vuxna mäns penisar i Finland inte är för kort (genomsnittet är runt 14 cm). Och dels för att storleken på killens kuk faktiskt inte är det som avgör om sexet är bra eller inte.
Med andra ord kan man ha en gigantisk kuk och ändå vara dålig - eller en liten penis och ändå vara en väldigt begåvad älskare. Det handlar mer om sättet du rör vid henne och uppmärksammar henne då ni har sex än om hur många cm du är. Men det säger sig själv att om din penisstorlek är det enda du själv tänker på då ni har sex så kanske det inte blir så bra.
Var uppmärksam på din flickvän, och försök att göra det till en bra upplevelse för henne. Försök inte att göra ert sex till någonting du har sett i en porrfilm utan istället till någonting personligt mellan er två. Förhoppningsvis är hon lika mån om att göra upplevelsen fin för dig - och då har ni de allra bästa förutsättningarna för att det skall bli bra. Närvaro och fantasi är betydligt viktigare än att man fysiskt ser ut på ett visst sätt.
Lycka till!
Kram
Tessi