mens
19.01.2019
asså då man får mens vilken färg e de då och hur mycket kommer de åt gången, ja vet inte om ja fått det för det är typ brunt och i klumpar, vet inte om de är nåt annat??

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
23.01.2019
Hej.
Jag tror nog att det är din mens. Alltid är inte mensblodet klarrött och flytande som då du t.ex. skär dig i fingret. Utan det kan vara brunt, eller nästan svart och se ut som klumpar eller trådar. Det beror på att det egentligen är en slemhinna som stöts ut.
Gör en anteckning i din kalender när du har mens, så är det lättare att hålla koll på hur regelbunden den är, och när du kanske kan vänta den nästa gång.
Det du beskriver låter helt normalt.
Kram
Tessi