min fitta ser fel ut?
18.01.2019
Alltså hur ska en bra fitta se ut, min e typ rynklig och grå där lite utanpå, e de nåt fel på mig eller va händer?!

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
23.01.2019
Hej.
För det första så finns det ingenting sånt som en "bra" eller "dålig" fitta. Det finns alla tänkbara variationer, men det finns inget som är mer "rätt" än någonting annat.
Blygdläpparna, både de inre och yttre, har en annan färg än resten av kroppen, och det beror på att själva huden är annorlunda, och på att pigmenteringen är mörkare där. Det samma gäller för både tjejer och killar som kommit i puberteten.
Ofta är huden på blygdläpparna rynkig, men vid upphetsning så sväller de en del och blir då slätare. Det är helt normalt att de ser ut så.
Om du känner dig osäker över ditt underlivs utseende så tycker jag att du skall bildgoogla på "the great wall of vagina" (som är ett konstverk bestående av gipsavgjutningar av kvinnliga könsorgan). Där kan du se hur olika alla ser ut - men att alla ändå är helt normala.
Jag tycker inte att du skall fundera mer på denna sak. Så länge ditt underliv mår bra så kan du känna dig nöjd och glad.
Kram
Tessi