Omg
15.10.2021
Min flickvän frågade i dag i skolan om hon får suga min penis och jag sa kanske i morgon men jag vet inte om det är rätt kan du hjälpa mig .

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
25.10.2021
Hej,
Jag tror att du redan själv vet svaret på din egen fråga. Sex är någonting man för då man är fysiskt och psykiskt redo för det och om båda två vill - och eftersom du själv skriver att du inte vet om det är rätt så tror jag att du/ni inte ännu är redo för den typen av förhållande.
Med tanke på din ålder så förlorar du ingenting på att vänta några år ännu. Det betyder inte att du inte skulle få tänka på sex, fantisera eller bli upphetsad, men det betyder att det är bra att man väntar tills man är säker på att båda två vill och att man kan ta ansvar för det som händer. Och jag tror inte att ni är där ännu.
Njut av att ta det långsamt. Sex försvinner ingenstans trots att ni tar tid på er. Lär känna varandra och njut av alla steg på vägen, som att röra vid varandra, kramas och kyssas. Ni har hela livet på er att ha sex sedan då ni är mogna för det, men den tid ni är i just nu kan ni inte få tillbaka senare så njut av den.
Kram,
Tessi