Orolig
17.06.2019
Jag och min flickvän var i duschen tillsammans och jag hadde snoppen in i henne ca. 1cm i några sekunder så jag undrar inte kan väl hon ha blivit gravid?!? Sex

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
18.06.2019
Hej.
Antagligen ledde detta inte till graviditet. MEN för att i fortsättningen undvika den oro du känner just nu, och för att ni skall kunna njuta av sex istället så föreslår jag att ni ser till att skydda er på något sätt. Antingen med kondom eller med p-piller. Vid behov kan ni kontakta preventivrådgivningen på er hemort för att diskutera de olika alternativ som finns.
Du VET ju hur man blir gravid, så det känns onödigt att utmana ödet och måsta gå omkring och oroa sig.
Kram
Tessi