Orolig
19.10.2019
Hej!
Jag hade skyddat sex för ungefär 2,5 månad sen. Efter det har mensen kommit som vanligt men nu är den sen. Finns det någon chans att kondomen kan ha gått sönder och jag är gravid? K

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
22.10.2019
Hej.
Eftersom mensen har kommit som vanligt efter att du hade sex, och ni skyddade er (och inte märkte att det t.ex. skulle ha gått hål på kondomen) så tror jag inte att du behöver oroa dig. Du skriver inte hur sen mensen är, men det är helt normalt att mensen inte kommer exakt "på dagen" varje gång, och det händer nästan alla tjejer nån gång.
Så om du stressar mycket över saken så kan du givetvis testa dig, men jag tror att du kan vara helt lugn.
Kram
Tessi