Pappa
15.10.2021
Hej decibel!
Jag vet inte varför men jag är attraherad till min pappa. Jag har funderat på detta länge och kan inte hitta ett svar. Jag brukar ha sexuella drömmar om honom och det känns fel. Men ja kan inte sluta tänka på honom. Jag har berättat om detta till honom men han blev så obekväm så jag slutade konversationen. Jag hoppas att ni kan hjälpa mig! Tjej med "dilf" pappa

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
25.10.2021
Hej,
Nu är jag faktiskt inte säker på om din fråga är seriös eller inte, men oavsett så kommer jag att svara på den eftersom det du beskriver inte är så ovanligt som du kanske kunde tro.
I tonåren är hormonerna i kroppen i full gång, och man utvecklas på väldigt många sätt. Inte minst den egna sexualiteten utvecklas och hjärnan "övar sig" hela tiden på olika scenarion. Det kan innebära att man har sexuella drömmar eller fantasier om människor som är totalt oväntade, men ganska ofta är personerna i fantasierna sådana som finns i ens närhet eftersom det ju är dem man ser och umgås med.
Så det att man har sexuella fantasier eller drömmar om en person innebär inte nödvändigtvis att det är någonting man vill genomföra i verkligheten. Ganska ofta kan fantasierna om "förbjudna personer" bli ännu mer spännande just för att man vet att fantasierna inte är "tillåtna".
Jag tror att det bästa du kan göra är att inte stressa över dina fantasier utan låta dem komma och gå. Min gissning är att de kommer att försvinna av sig själv och ersättas av andra fantasier om du inte fokuserar så mycket på dem. Kom ihåg att en fantasi bara är en tanke - det är inte en avsikt eller en plan på att genomföra någonting i verkligheten.
Ta det lugnt.
Kram,
Tessi