Aktie
23.07.2015
hur gammal måste man vara för att köpa en aktie.
och var kan man se priset på en aktie.
Och jag har funderat på att investera i wärtsilä. är det en dålig eller bra ide. 1337HAX0R

Ungdomsinformatören Jenny svarar
28.07.2015
Hej!
Kontaktade en bank angående din fråga och där sade de att det skulle vara bäst att du bokade tid till din egen bank för att diskutera aktiehandel, verkar nämligen vara svårt att berätta kort om det... en underårig kan äga aktier men föräldrarna ska vara med i beslutsprocessen. Aktiernas värde kan du kolla på en del dagstidningar och på webben har t.ex. Kauppalehti (som ju också finns i pappersformat) en lista på Kurssit>osakkeet (klicka här), där du kan se dagens värde och närmaste dagars förändringar. Om du klickar på Wärtsilä kan du få mera information om just den. Hoppas att detta hjälpte dig vidare och gå till banken så får du säkert mycket nyttig information av en expert inom investeringar.
Hälsar, ungdomsinformatören Jenny