Bidrag när man bor hos föräldrar
01.12.2016
Hej! fyller 18 om några dagar. Bor hos mina föreldrar och studerar på distans pga ångest/panikångset.
Finns det något bidrag man kan få när man bor hemma hos föräldrarna? 95588

Ungdomsinformatören Sanna svarar
08.12.2016
Hejsan, Du kan boka en tid till Fpa som finns nära där du bor eller så kan du gå in via denna länk: http://www.kela.fi/web/sv/e-tjanster_studerande, och göra en uträkning på vad du kan få. Man ska fylla i vem man bor med, föräldrarnas årsinkomster mm.
Du har nog rätt till någon form av studiestöd, men exakta summan kan jag inte rälkna ut till dig då jag inte vet mera detaljer, men du kan fylla i själv via länken så kommer det fram.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna