bra sätt att skaffa pengar
11.03.2019
finns e na tips på hu man sko konn samel in pengar ganska snabbt på ett bra sätt, elu he böv ju int ga snabbt men så att e noo vaar åv? tips? xd

Ungdomsinformatör Ida svarar
12.03.2019
Hej!
Det finns regler på hur mycket man får jobba i din ålder. Här kan du läsa mer om det.
Alternativet finns att du sätter in en ansökan till Arbetspoolen. Googla på Arbetspoolen och din kommun så kommer du att få fram mera info om det.
Är det något speciellt som du skall spara till? Vad är ditt mål? Sätt upp en plan på hur mycket du skulle behöva spara ihop. När du får lön eller pengar så gäller det att tänka igenom vart man sätter pengarna,  t.ex. om det finns något som du vill spara ihop till. Jag skulle även föreslå att du pratar med dina föräldrar, om de har något tips eller råd på vad du kunde göra. Kanske dom kan hjälpa dig på nått sätt att få ihop samlat pengarna.
Lycka till!
Hälsningar Ida