Helvetee
26.05.2020
Hej! Jag går i 9an på sursik och ingen trodde ju att det skulle bli någon dimmission för oss så jag köpte ingen klänning och nu får jag panik jag hittar ingenting alla är slutsålda och det finns inga i butikerna!!!! Vad ska jag göra nu ser jag ingen vits med detta längre jag har ingenting att ha på mig och vi ska filmas jag vill bara vara hemma och supa på denna lördag

Ungdomsinformatör Ida svarar
28.05.2020
Hej!
Förstår att det blir aningen bråttom att hitta en klänning. Du kan använda dig av en klänning som du redan har, eller en kjol och topp/t-skjorta. Ge butikerna en till chans och gå dit, kanske du hittar något denna gång.
Det kan vara att du ångrar dig ifall du inte skulle delta i avslutningen – att lämna hemma och dricka alkohol är ingen lösning. Och med tanke på din ålder så ska du inte göra det heller, men det vet jag att du också vet.
Ta några djupa andetag – det löser nog sig!
Kram, Ida