Instagram beteende
09.02.2021
hej! är det konstigt att kommentera på en killes instagrambild fast man inte känner hnm? vill lära känna killen. men är det pinsamt att skriva typ att man tkr han e snygg då han lägger ut en selfie? instagram__
thumbnail image1

Ungdomsinformatör Piia svarar
12.02.2021
Hej,
Det är inte alls konstigt att kommentera en annan Instagram-bild – och komplimanger blir ju de allra flesta glada av.
Att kommentera ett Instagram-foto och/eller skriva ett DM (exempelvis svara på en story) är ett bra sätt att bli bekant med någon ny. Visst, det är möjligt att han inte svarar på det, men det är knappast på grund av dig i så fall och det är inte värt att bli obekväm eller generad över det. Då har du ju i alla fall själv på ett lättsamt sätt visat att du är öppen för att lära känna honom bättre.
Tydligen har han ett offentligt Instagram-konto eftersom du kan se hans selfies (eller så har han accepterat dig som följare), så kommentera gärna ett foto. Han blir antagligen bara glad över det. Förhoppningsvis så får ni kontakt!
Hälsningar, Piia