Knöl
08.12.2022
Hejsan!
Jag har haft en ca halv cm liten "knöl" nere i underliver. Den var röd (blod röd, som om den skulle varit fylld med blod). Det gjorde jätte ont att röra vid den.
Den är inte kvar längre. Tror att det hjälpte att jag sov utan trosor, tvättade underlaget väldigt försiktigt enbart med vatten och försökte att inte rör vid mitt underliv så mycket.
Nu undrar jag mest vad detta kunde ha varit. Jag var väldigt orolig där ett tag men det löste sig till slut:) ????

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
12.12.2022
Hej,
Det är jättesvårt att säga bara på basen av det du skriver vad blåsan kan ha berott på. Om du har haft oskyddat sex med någon så kan det t.ex. röra sig om herpes eller kondylom - men "vanliga" finnar kan också dyka upp var som helst på kroppen och se ut på väldigt många olika sätt.
Eftersom den nu har försvunnit så behöver du nog inte göra någonting alls åt saken. Men OM det skulle dyka upp nya blåsor eller om du vet att det kan röra sig om en sexuellt överförbar sjukdom så skall du kontakta preventivrådgivningen och diskutera saken med din barnmorska.
Bara att leva vidare och följa med :)
Kram,
Tessi