New in Finland
19.10.2021
Hello! Im David and i just moved to Finland one month ago here in Korsholm! Im from England and i am 23 years old coming here for working in Vaasa. Great place to live here and the people here are so sweet and humble ! I dont know of this is the right place to write at, but i am looking for some friends here, i am feeling a bit Lonely in Korsholm and all my family and friends are in the UK.. i am very social Open and trying to get some friends here too. So i Can get some people to be with in my sparetime. I am looking for people Around my age. 20-25. So my question is: How to get in contact with people here? Is there any difference here in Finland how to get in touch with people? David boeman Jr

Ungdomsinformatör Kix svarar
26.10.2021
Hello!
Welcome to Finland, hope you’ll like it here :)
I wouldn’t really say that there are huge differences here in Finland compared to other countries in the same region, but there are maybe a few cultural nuances..? Finnish people are in general not so much into ”empty” small talk with strangers – but once you are friends with a Finnish person you have gained a real, honest friend. Finns appreciate autenticity a lot. Sitting in silence with someone is something that is generally considered ”awkward” in many countries, but is a fairly normal part of hanging out with somebody around here (depending on a person’s personality ofc, I’m generalizing quite a bit here to be able to anwer your question).
As you know, the timing for to getting new friends right now isn’t maybe the easiest, considering we’re living in a pandemic and lot’s of acitivities have been closed down. But I’d anyways recommend that you look into your interests and see if there is a club/organization that arranges some group-activities. That is a good way to get in contact with new people, since that means you have an interest in common from before. :) A language course in Finnish/Swedish could maybe be a place to meet people who are in the same situation as you?
Another way of getting to know people better is to ask the people at work if they want to go on an After Work activity with you. You get to know them in another, more personal way, if you hang out with them outside of work. And maybe you find out that you click pretty well with some of them.
Another, more random idea I have of meeting new people, that I have used myself, is to go to a pub and sit down by the bar. You can then have a casual chat with the bartender. Thing is, bartenders usually know a lot of people because of their work, so it is very likely that somebody else will show up, sit down by the bar, and also start talking to the bartender. Then you can strike up a conversation with that person quite naturally. You don’t have to drink alcohol for this, you can just order a coffee or something similar.
And then there's also the possibility of the internet, I've seen that some people use for example Tindr and similar apps to get new friends. They just write in the bio that they are not interested in relationships etc, just getting to know new people.
Good luck! :)
Best Regards, Kix