Större chans att bli gravid vid mer utlösning och varför får killar mera utlösning ibland
19.02.2021
Hej! Jag har några frågor som jag funderar över
Är chansen större för mig eller andra tjejer att bli gravida om killen kommer mer? Asså att det kommer mer utlösning när killen kommer i snippan.
Jag har sett efter att vi har haft sex att satsen är faktiskt mycket större inne i kondomen ibland, så jag blev nyfiken på detta och varför det blir så?
Jag brukar suga snoppen en stund ibland för han blir hård lite snabbare då och det gör det även mycket lättare att få fast kondomen snoppen har jag märkt men jag vet inte om det är detta som gör att han kommer mer? maja

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
19.02.2021
Hej.
I utlösningen finns flera olika typer av vätskor som blandas innan det kommer ut(prostatasekret, sädesblåssekret och sperma), så mängden spermier är inte nödvändigtvis större bara för att satsen i sig är större. Alla olika vätskor har sin egen funktion. Hur stor utlösningen är beror på olika saker, t.ex. hur länge killen har varit upphetsad innan han kommer, när han senast fick utlösning o.s.v. Så du har helt rätt i att mängden kan variera från gång till gång, och det är också rimligt att tänka att det kan finnas individuella skillnader i hur stor satsen är.
Det är helt normalt att vara nyfiken på utlösningen, så det är nog bara att undersöka vidare :)
Kram,
Tessi