Behöver svar nu!!
04.04.2020
Hej Decibel:)
Min fråga är hur jag ska slippa de röda irriterande/ kliande prickarna vid bikinilinjen mår dåligt över detta och det känns så skämmigt att gå i bikini på sommaren då det är massa röda prickar.
Har testat att inte raka mothårs och även bytt rakhyvel ofta
Jag skulle vara jätte tacksam för svar
// anonym Anonym

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
06.04.2020
Hej.
Olika människor reagerar helt enkelt väldigt olika på att raka sig. Vissa får inga problem alls medan andra lätt får inflammationer vid hårrötterna och inåtväxande hårstrån. Det du kan göra är att istället vaxa dig och se om det gör någon skillnad. Fördelen med att vaxa sig är att det inte behöver göras lika ofta eftersom resultatet håller längre - nackdelen är att det kan kräva lite övning. Mer om olika metoder att ta bort hår kan du läsa här.
Lycka till!
Kram
Tessi