Borde jag oroa mig?
10.08.2022
i 2 dar har jag haft typ en konstig känsla där nere och onormalt mycket flytningar. Den känns irriterad och kliar nästan hela tiden flytningarna e oxå nästan bruna men har inte mens? Vet ni vad detta beror på, behöver jag oroa mig? -
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
11.08.2022
Hej,
Min första fråga: har du haft oskyddat samlag med någon, finns det risk för dig att vara smittad av en könssjukdom? Om den risken finns, så behöver du snarast testa dig.
Om INTE den risken finns låter det som om det skulle vara en obalans i underlivet. Du kan prova receptfritt för vaginal obalans som finns på apoteket - det finns på intimhyllan. Det står på paketet, att det är för obalans i underlivet. Gör sen som det står på paketet.
Därefter kan symtomen försvinna och bli bättre.
Kram!
Malin