Fråga om storlen på en penis
17.06.2022
Hej
Jag är en tjej som går i Gymnasiet.På rasterna så pratar mina tjejkompisar ofta om att dom föredrar en kille med stor penisar. För jag själv fördrar en normal stor penis.Mina tjejkompisar säger att kille kan ha en 25 cm penis.
Stämmer det.?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
17.06.2022
Hej,
Jo, det är förstås sant att det finns killar som har penisar som är över 25 cm - men det innebär inte att det skulle vara "vanligt" att man har det. Jag tycker att det är synd att penisens storlek tillskrivs så stor betydelse eftersom det sist och slutligen inte spelar så stor roll hur stor den är. Många gånger förväntas det att tjejer skall vara imponerade av en stor penis - medan själva organet sällan är så imponerande utan det handlar helt och hållet om personen som har organet. En stor penis är inte en garanti för att sexet skall bli bra eller att personen skulle vara bättre i sängen än någon med en penis av medelstorlek eller liten penis.
Man skall minnas att medelstorleken för penisen hos en vuxen finländsk man är runt 14 cm - men allting som är några cm större eller mindre än det räknas som helt normalt.
Du behöver inte låta dina vänners inställning i denna sak påverka vad du tycker. Alla har olika smak och det har man rätt till.
Hälsningar
Tessi