Gravid och pengar
17.03.2017
Hej! Jag har nyligen fått veta att jag är gravid och är överlycklig! Men hur är det med pengar då jag bara har hoppat in på olika ställen i ett år och inte fått någon fast lön. Och före det har jag bara jobbat på sommaren. För jag har för mig att man får stöd enligt inkomsten. Hur mycket kan det bli isåfall? Noa

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
17.03.2017
Hej,
Jag tycker att du skall gå och tala om saken på FPA, de kan räkna ut saken åt dig, eller åtminstone hjälpa dig att räkna. Tänk på att du är långt ifrån den enda kvinnan som varit utan fast arbete och blivit gravid, och oftast brukar det lösa sig.
Så gå in på FPA:s hemsida och boka en tid för besök på FPA så tror jag säkert att det känns bättre då du fått snacka igenom saken med någon som vet hur det funkar.
Kram
Tessi