Hjälp
11.08.2020
Hej! Jag ställde tidigare en fråga om hur jag visar en kille att jagr intresserad. Nu behöver jag hjälp vad kan man fråga om som inte är arbetsrelaterat frågor merar om honom hur gör jag det utan att det blir steelt osv Närvöstjej

Ungdomsinformatör Ida svarar
12.08.2020
Hej!
Tack för din fråga! Det finns ingen säkerhet att det inte skulle kännas stelt för dig när du ställer någon fråga till honom. Men det är helt okej – det kan kännas stelt eftersom det är en ovan och spännande situation.
Exempel på frågor:
• Hur är läget idag?
• Hur visste du att du ville jobba i den här branschen?
• Om du inte skulle jobba här, vad skulle du vilja jobba med?
• Vad har du för planer för ikväll/helgen?
• Har du någon hobby?
• Vad tycker du är bäst med ditt jobb?
• Är det något skilt land eller stad som du skulle vilja besöka?
• Om du hade en ledig dag från jobbet och inget inplanerat – vad skulle du göra?
Absolut kan du fråga om han har  sociala medier. När han svarar på någon fråga så lyssna och nappa upp något som han säger – och fråga om det sen. Här märker du också ifall om han frågar saker om dig så är han intresserad av att veta mer om dig också.
Hoppas detta gav dig några idéer!
Kram, Ida