Problem
28.01.2020
Jag gillar att umgås med vänner men mår alltid illa efteråt och ångrar det jag gjort alltså att jag varit med dem och allt som jag sagt. Även om vi haft kul och jag varit med männskor jag värkligen gillar. Vad är detta och hur botar man det? randommmm
Cecilia Yrttiaho

Ekonom och utvecklingspsykolog Cecilia svarar
04.02.2020
Hej och tack för din fråga!
Jag förstår att den här känslan är jobbig, det ska ju vara roligt att träffa kompisar och umgås. Varför mår du dåligt? Säger du och gör saker som du inte annars skulle göra? Hurudana är dina kompisar, känner du att du kan vara dig själv med dem?
Ett tips kan vara att tänka på vad du säger och berättar om  dig själv men också om andra. Är man snäll och ärlig behöver man inte oroa sig och tänka att man har gjort något fel. Och gör bara sådant som känns ok för dig. Var dig själv och lita på att dina vänner tycker om dig som du är!
Hoppas att din känsla ändras och att du kan börja njuta av att vara med dina vänner!
Sköt om dig!
H Cecilia